Allevis lönetjänst Mylon växer och vi är glada att få hälsa Erika Ahlgren och Robin Clason välkomna till företaget. Båda har snabbt funnit sig tillrätta i sina nya roller.
Mylon är Allevis lönetjänst för omsorgs- och vårdföretag. Tjänsten tar hand om hela lönekörningen från lönebesked till bokföringsfil, vilket ger de företag som ansluter sig en enklare löneadministration och mer tid för kärnverksamheten. Erika och Robin har rekryterats för att hjälpa kunderna med lönearbetet och för att utveckla Mylon ytterligare.
Erika Ahlgren är utbildad lönespecialist. Hon har en bakgrund som personalkoordinator inom personlig assistans och har också arbetat som löneadministratör i handeln. Dessutom har hon på nära håll sett hur viktigt assistanspersonalens arbete är, något som motiverar henne extra i arbetet.
Assistanslöner är komplexa. Utan stöd av ett effektivt system är det lätt att göra fel, och det får inte hända.
Min mamma behövde personlig assistans dygnet runt. Jag vet hur mycket energi och omtanke assistenterna lägger in i arbetet och hur otroligt betydelsefulla de är för brukarna. Personliga assistenter växer inte på träd, så det är otroligt viktigt att de får sina löner i rätt tid, säger Erika Ahlgren.
På frågan hur ett företag som byter till Mylon kan märka skillnad svarar Erika utan att tveka: Enkelheten. De får mer tid för sin kärnverksamhet.
Med Mylon som tilläggstjänst till Omsorg24, Aiai, Carefox eller något av marknadens övriga tidrapporteringssystem får företaget en komplett lösning för verksamheten. Robin Clason arbetar sedan årsskiftet som säljare och löneadministratör på Mylon.
Han har med stor entusiasm tagit sig an uppgiften att berätta för Allevis kunder hur Mylon och de övriga tjänsterna kompletterar varandra.
För mig, som är ekonom och kommer från en företagarfamilj, känns detta väldigt bra.
Rätt lön i rätt tid är viktigt i alla företag och att kunna erbjuda en produkt som jag vet är till nytta för kunderna känns oerhört givande. Det är också enkelt att få igång en bra dialog eftersom alla jag pratar med redan har en relation med Allevi. Även om Mylon är en relativt ny tjänst som inte alla känner till så är de flesta nyfikna. De vill förstå hur Mylon kan förenkla arbetet med omsorgslöner, och jag förklarar gärna, säger Robin Clason.
Vill du veta mer om Mylon och hur vi kan förenkla arbetet med ditt företags löner så är du välkommen att kontakta oss för en demo.
Så fungerar det att vara kund hos Mylon
Digitalt uppstartsmöte
Vi går igenom det som gäller på just ert företag så att vi kan anpassa tjänsten efter just era behov.
Tidrapportering
Schemaläggning och tidrapportering sker i det försystem ni använder. Det kan vara Aiai, Carefox eller Omsorg24 men Mylon fungerar också med andra system på marknaden.
Meddelandetjänsten
I Mylon ingår en meddelandetjänst där ni enkelt kan kommunicera med oss och meddela när månadens tidrapportering är klar så vi kan påbörja lönearbetet.
Lönen görs
Vi skapar en preliminär lönespecifikation för alla anställda. Efter eventuella ändringar gör vi lönekörningen, inklusive bankfil, skattedeklaration och bokföringsunderlag.
Klart!
Underlag och filer på den färdiga lönekörningen läggs upp i vår meddelandetjänst för er att hämta.